Naujienos
Biuro patalpų paieška: kaip išsirinkti optimaliausią
2008-12-15
Veidas
 
Šiuo metu Vilniuje yra daugiau kaip 200 tūkst. kvadratinių metrų nuomojamų biuro patalpų. Nekilnojamojo turto ekspertų skaičiavimu, 2009-aisiais biuro patalpų nuomai pasiūla bus beveik du kartus didesnė – apie 360 tūkst. kvadratinių metrų ploto. Didžiulė konkurencija verčia nekilnojamojo turto vystytojus pasitemti ir siūlyti rinkai tik aukščiausią kokybę, todėl biuro patalpų išsirinkimas gali tapti iššūkiu.
 
Konkurencinga vieta
Einantiems biuro nuomos pradžiamokslį pirmiausia patariama įvertinti vietą. Pasak S. Survilaitės-Mekionienės, bendrovės „MG Valda“ turto valdymo direktorės, įmonės patalpų vietą turi išsirinkti atsižvelgdamos į savo darbo pobūdį.

„Bendrovei, užsiimančiai gamyba ar transportu, neabejotinai patogiau rinktis toliau nuo miesto centro esančias patalpas. Miesto centre daug klientų turinčiai įmonei geriausia patalpas nuomotis taip pat centre. Svarbu pasidomėti, koks atstumas iki valstybinių institucijų, tokių kaip miesto savivaldybė ir kt.“, – pataria „MG Valdos“ specialistė.

Pasak jos, ne mažiau aktuali ir nuomos kaina. Tačiau, kaip teigia S. Survilaitė-Mekionienė, rinkoje susiklosčius situacijai, kai biuro patalpų nuomai pasiūla viršija paklausą, kainos yra faktiškai vienodos. Todėl, „MG Valdos“ specialistės įsitikinimu, renkantis biurą, verslininkams verta daugiau dėmesio skirti aiškinantis, kokiais ypatumais pasižymi iš pirmo žvilgsnio vienodi biuro patalpų nuomos pasiūlymai, kaip iš tiesų skiriasi statybos, įrengimo, aplinkos kokybė.

Ne mažiau svarbu – aplinka
„Šiuolaikiškam darbdaviui jau rūpi, kad darbuotojai turėtų galimybę skaniai ir sveikai papietauti, tam nesugaišdami daug laiko. Taip pat aktualu, ar prie biuro yra bankų, notariato paslaugas teikiančių įmonių. Vaikus turintiems darbuotojams bei jų darbdaviams didelis – kaimynystėje esantys darželiai, mokyklos. Dera įvertinti ir sporto klubo, kitų rekreacinių įstaigų ar parkų kaimynystę“, – aiškina S. Survilaitė-Mekionienė ir priduria, jog darbuotojų patogumui šalia sostinėje bendrovės vystomo „North Star“ biurų pastato ketina įrengti parką.
 
Automobilių stovėjimo sąlygos
„Nors rinkdamiesi patalpas nuomininkai labiausiai domisi kainos ir išplanavimo klausimais, o automobilių parkavimu – beveik ne, – šis aspektas ne ką mažiau svarbus ir reikšmingas vertinant biuro nuomos pasiūlymą. Tik įsikėlus į patalpas paaiškėja, jog prastai išspręstas automobilių stovėjimo klausimas gali ženkliai apsunkinti darbuotojų kasdienį gyvenimą. Todėl labai svarbu iš anksto išsiaiškinti, kokio dydžio automobilių aikštelė numatoma verslo centre ir kiek nemokamų parkavimo vietų gaus būsimas nuomininkas. Visada reikėtų teirautis ir apie galimybę išsinuomoti papildomas parkavimo vietas – tai  ypač svarbu toms kompanijoms, kurios dėl veiklos specifikos negali iš karto teisingai numatyti aikštelių poreikio“, – pažymėjo specialistė.

„Iš patirties žinome parkavimo svarbą, todėl naujojo „North star“ verslo centro nuomininkams suteikiame vieną nemokamą parkavimo vietą trisdešimčiai kv. m. nuomojamų patalpų ir sudarome galimybes išsinuomoti reikiamą skaičių papildomų vietų“, – pasakojo bendrovės „MG Valda“ turto valdymo direktorė.

Ji taip pat pastebėjo, jog šalia aukštos klasės biuro patalpų turėtų būti įrengtos vietos ir ekologiškoms transporto priemonėms – dviračiams saugoti.

Išskirtinis pastatas
Anot S. Survilaitės-Mekionienės, pridėtinę vertę biurui suteikia pastato architektūros išskirtinumas – kai pastatas savo architektūra akivaizdžiai išsiskiria iš kitų ir yra lengvai atpažįstamas, naujiems klientams ar partneriams daug lengviau nupasakoti, kaip rasti įmonę. Tai savo ruožtu padeda išvengti tam tikrų nepatogumų.
 
Biuro pritaikymas individualiems poreikiams
„Biuro ieškantis verslininkas turėtų pasidomėti, koks patalpų išplanavimas ir kas dengs patalpų įrengimo kaštus. Pavyzdžiui, „North Star“ biurų komplekso klientams siūloma tiesiogiai bendradarbiauti su architektu, kuris kiekvienam verslui sukuria individualų sprendimą“ – pasakoja S. Survilaitė-Mekionienė.

„Ne vienerius metus nuomodami biurus klientams padedame tinkamai apsispręsti ir dėl apdailos medžiagų – biure, kur vyksta aktyvus gyvenimas, tačiau visuomet turi būti nepriekaištingai gražu ir  tvarkinga, patvarios ir kokybiškos apdailos medžiagos padeda išvengti dažno remonto“, – teigia „MG Valdos“ atstovė.

Efektyvus aptarnavimas
Nuomininkui svarbi ir biuro administratoriaus reakcija į nusiskundimus – per kiek laiko sulaukiama techninio darbuotojo pagalbos. Todėl, pasak S. Survilaitės-Mekionienės, reikia atkreipti dėmesį, kaip nekilnojamojo turto vystytojas siūlo spręsti įvairius organizacinius klausimus. Šia prasme labai svarbu, ar nekilnojamojo turto vystytojas taip pat bus ir jo valdytojas.